ČSN ISO 362-2   (011686) Měření hluku vyzařovaného jedoucími silničními vozidly - Technická metoda - Část 2: Kategorie L

  • Norma: ČSN ISO 362-2   (011686)
  • Název: Měření hluku vyzařovaného jedoucími silničními vozidly - Technická metoda - Část 2: Kategorie L
  • Kategorie: 0116 - Akustika
  • Katalogový kód:85927
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:011686
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:05/2010
  • Účinnost:06/2010 - doposud
  • Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.

ČSN ISO 362-2   (011686) Měření hluku vyzařovaného jedoucími silničními vozidly - Technická metoda - Část 2: Kategorie L Norma Kat. číslo: 85927

 Měření hluku vyzařovaného jedoucími silničními vozidly - Technická metoda - Část 2: Kategorie L
Dlouhý název: Měření hluku vyzařovaného jedoucími silničními vozidly - Technická metoda - Část 2: Kategorie L
Krátký název: Norma
Třídící znak: 011686
Platnost: Norma je platná
Vydání: 05/2010
Účinnost: 06/2010 - doposud
Jazyk: Část nebo celá norma je v angličtině.
405,00 
405,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN ISO 362-2   (011686)

Tato část ISO 362 stanovuje technickou metodu měření hluku vyzařovaného silničními vozidly kategorií L3, L4 a L5 v běžných podmínkách městské dopravy. Vylučuje vozidla kategorie L1 a L2, která jsou uvedena v ISO 9645, vozidla kategorie M a N, která jsou uvedena v ISO 362-1 a vozidla kategorie L6 a L7.

Specifikace jsou určeny k reprodukování hladin hluku vyzařovaných nejdůležitějšími zdroji hluku během běžného provozu městské dopravy, obvykle na silnicích s limitem rychlosti 50 km/h a 70 km/h (viz příloha A).

Metoda je navržena k tomu, aby se vyhovělo požadavkům na jednoduchost, pokud jsou konzistentní s reprodukovatelností výsledků v provozních podmínkách vozidel.

Zkušební metoda požaduje akustické prostředí, které je dosažitelné pouze ve velkém volném prostoru. Takové podmínky jsou obvykle poskytovány pro

- měření vozidel ke schválení typu

- měření ve stadiu výroby

- měření v oficiálních zkušebnách

POZNÁMKLA 1 - Výsledky získané touto metodou udávají objektivní míru vyzařovaného hluku při stanovených podmínkách zkoušky. Je nezbytné brát v úvahu skutečnost, že subjektivní hodnocení obtěžování hlukem různých tříd motorových vozidel není v jednoduchém vztahu k údajům získaným měřicím systémem. Obtěžování je silně závislé na lidském vnímání, fyziologických podmínkách člověka, kulturních podmínkách a podmínkách prostředí, je vnímáno se značnými rozdíly a je proto nepoužitelné jako parametr k popisu specifických podmínek vozidla.

POZNÁMKA 2 - Zkoušky náhodně odebraných vozidel jsou zřídka prováděny za ideálních akustických podmínek. Pokud se měří na silnici v akustických podmínkách, které zcela nesplňují požadavky stanovené touto mezinárodní normou, mohou se získané výsledky značně lišit od výsledků získaných při stanovených podmínkách.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

 

GPSR - Výrobce/Distributor:
TECHNOR print, s.r.o., K Sokolovně 439/11, Hradec Králové 503 41
IČ: 06655327, e-mail: technor@technor.cz
Bezpečnostní informace k produktu: Technické normy ČSN

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.