ČSN ISO 10003   (010341) Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace

  • Norma: ČSN ISO 10003   (010341)
  • Název: Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace
  • Kategorie: 0103 - Jakost
  • Katalogový kód:506790
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:010341
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:02/2019
  • Účinnost:03/2019 - doposud
  • Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.

ČSN ISO 10003   (010341) Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace Norma Kat. číslo: 506790

 Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace
Dlouhý název: Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace
Krátký název: Norma
Třídící znak: 010341
Platnost: Norma je platná
Vydání: 02/2019
Účinnost: 03/2019 - doposud
Jazyk: Část nebo celá norma je v angličtině.
405,00 
405,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN ISO 10003   (010341)

This document gives guidelines for an organization to plan, design, develop, operate, maintain and improve an effective and efficient dispute-resolution process for complaints that have not been resolved by the organization.

This document is applicable to:

- complaints relating to the organization´s products and services, the complaints-handling process or dispute-resolution process,

- resolution of disputes arising from domestic or cross-border business activities, including those arising from electronic commerce.

- This document is intended for use by any organization regardless of its type or size, or the products and services it provides, and deals with:

- guidance on determining when and how organizations can participate in dispute resolution,

- guidance on the selection of providers and use of their services,

- top management involvement in, and commitment to, dispute resolution and deployment of adequate resources within the organization,

- the essentials for fair, suitable, transparent and accessible dispute resolution,

- guidance on management of an organization´s participation in dispute resolution,

- monitoring, evaluating and improving the dispute-resolution process.

This document is particularly aimed at dispute resolution between an organization and

- individuals purchasing or using products and services for personal or household purposes, or

- small businesses.

This document does not apply to the resolution of other types of disputes, such as employment disputes. It does not apply to complaints handling within an organization.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

 

GPSR - Výrobce/Distributor:
TECHNOR print, s.r.o., K Sokolovně 439/11, Hradec Králové 503 41
IČ: 06655327, e-mail: technor@technor.cz
Bezpečnostní informace k produktu: Technické normy ČSN

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.