ČSN EN 60300-3-16   (010690) Management spolehlivosti - Část 3-16: Pokyn k použití - Směrnice pro specifikaci služeb zajištění údržby

  • Norma: ČSN EN 60300-3-16   (010690)
  • Název: Management spolehlivosti - Část 3-16: Pokyn k použití - Směrnice pro specifikaci služeb zajištění údržby
  • Kategorie: 0106 - Oblast spolehlivosti v technice
  • Katalogový kód:83626
  • Dostupnost:Tisk
  • Třídící znak:010690
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:08/2009
  • Účinnost:09/2009 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN EN 60300-3-16   (010690) Management spolehlivosti - Část 3-16: Pokyn k použití - Směrnice pro specifikaci služeb zajištění údržby Norma Kat. číslo: 83626

 Management spolehlivosti - Část 3-16: Pokyn k použití - Směrnice pro specifikaci služeb zajištění údržby
Dlouhý název: Management spolehlivosti - Část 3-16: Pokyn k použití - Směrnice pro specifikaci služeb zajištění údržby
Krátký název: Norma
Třídící znak: 010690
Platnost: Norma je platná
Vydání: 08/2009
Účinnost: 09/2009 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
315,00 
315,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 60300-3-16   (010690)

Tato část normy IEC 60300 popisuje rámec pro specifikaci služeb vztažených k zajištěnosti údržby výrobků, systémů a zařízení, které se provádí během etapy provozu a údržby. Účelem této normy je obecně nastínit tvorbu smluv pro služby související se zajištěností údržby a poskytnout směrnice pro management a sledování těchto smluv společností i poskytovatelem služby.

Používání smluv o údržbě je nyní běžným prostředkem, jak poskytnout služby související se zajištěností údržby vlastníkům i provozovatelům výrobků, systémů a zařízení. Tyto služby mohou být zahrnuty do počáteční etapy návrhu a vývoje, ale mohou být vzaty v úvahu a realizovány také během etapy provozu a údržby.

Specifikace služeb souvisejících se zajištěností údržby vyžaduje nejen přípravu smlouvy, ale rovněž management a sledování služeb během jejího zavádění. Smlouvy mohou být neformálními dohodami mezi dvěma stranami, nebo je možné vyžadovat formální kontrakt. Služby související se zajištěností údržby se mohou, co se týče rozsahu, pohybovat v rozmezí od jednoduchých služeb, které mohou s sebou nést opravu specifického typu objektu, až po dlouhodobé, všeobecné smlouvy se zárukou založenou na příslušném ukazateli výkonu.

Ve smlouvě je třeba určit odpovědnost jednak poskytovatele služby, jednak společnosti (a je-li to možné i odpovědnosti za služby poskytnuté v rámci záruční doby, pokud je zapojena další společnost) s ohledem na předmět a úroveň služeb, technická opatření, organizační opatření, komerční aspekty, právní závazky a smluvní požadavky. Tato norma se týká pouze záležitostí služeb dané smlouvy a ne právních nebo smluvních požadavků. Norma je určena k použití širokým spektrem dodavatelů, organizací pro zajištěnost údržby a uživatelů, a může být aplikovaná na všechny objekty. Uvedená norma je aplikovatelná na objekty, které zahrnují všechny typy výrobků, zařízení a systémů (hardware a software). Většina z nich vyžaduje určitou úroveň údržby s cílem zajistit dosažení požadované funkčnosti, spolehlivosti, schopnosti, ekonomičnosti, bezpečnosti a regulačních požadavků.

Tato norma pokrývá široké pole aplikací, ale není použitelná pro uzavírání smluv o službách souvisejících se zajištěností údržby v mnoha odvětvích.


 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.