ČSN EN 50126-2   (333502) Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti

  • Norma: ČSN EN 50126-2   (333502)
  • Název: Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti
  • Kategorie: 3335 - Elektrická dopravní zařízení
  • Katalogový kód:507019
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:333502
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:03/2019
  • Účinnost:04/2019 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN EN 50126-2   (333502) Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti Norma Kat. číslo: 507019

 Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti
Dlouhý název: Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti
Krátký název: Norma
Třídící znak: 333502
Platnost: Norma je platná
Vydání: 03/2019
Účinnost: 04/2019 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
687,00 
687,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 50126-2   (333502)

Tato část 2 EN 50126

- bere v úvahu obecné aspekty týkající se bezpečnosti životního cyklu RAMS,

- definuje metody a nástroje, které jsou nezávislé na aktuální technologii systémů a subsystémů,

- stanoví:

- uživatele normy se znalostí systémového přístupu k bezpečnosti, který je klíčovým pojmem EN 50126,

- metody odvozené bezpečnostních požadavků a jejich požadavků na integritu bezpečnosti systému a jejich rozdělení na subsystémy

- metody odvození úrovní integrity bezpečnosti (SIL) pro elektronické funkce souvisící s bezpečností,

POZNÁMKA: Tato norma neumožňuje přidělování úrovní integrity bezpečnosti neelektronickým funkcím.

- poskytuje návody a metody pro následující oblasti:

- procesy bezpečnosti,

- prokázání bezpečnosti a její akceptaci,

- organizaci a nezávislost rolí,

- posuzování rizik,

- specifikace požadavků na bezpečnost,

- funkční bezpečnost,

- návrh a implementaci,

- poskytuje uživateli této normy metody pro zajištění bezpečnosti s ohledem na zvažované systémy a jejich interakci,

- poskytuje návody týkající se definování zvažovaného systému, včetně identifikace rozhraní a interakce tohoto systému se subsystémy nebo jinými systémy s cílem provést analýzu rizik,

- nedefinuje:

- cíle, množství, požadavky nebo řešení RAMS pro konkrétní drážní aplikace,

- pravidla nebo postupy týkající se certifikace výrobků pro železnici proti požadavkům této normy,

- schvalovací postupy orgánu pro otázky bezpečnosti.

Tato část 2 EN 50126 se použije na úrovni drážních aplikací, zejména řízení, kontrola a zabezpečení, kolejová vozidla a pevné instalace a konkrétně:

- specifikaci a posuzování bezpečnosti všech drážní aplikací a na všech úrovních takové aplikace, podle potřeby od kompletních drážních systémů po hlavní systémy a jednotlivé a kombinované subsystémy a komponenty v rámci těchto hlavních systémů, včetně těch, které obsahují software, zejména:

- pro nové systémy,

- pro nové systémy integrované do již existujících systémů, ale pouze v tom rozsahu a do té doby do jaké může být nový systém s novými funkcemi integrován. Jinak se nevztahuje na žádné nemodifikované aspekty stávajícího systému,

- pokud je to přiměřeně možné ke změnám a rozšířením stávajících systémů, které byly přijaty před vytvořením této normy, ale pouze v rozsahu a do té míry, v jaké jsou stávající systémy modifikovány. Jinak se nevztahuje na žádný nemodifikovaný aspekt stávajícího systému.

- ve všech relevantních etapách životního cyklu aplikace,

- pro použití subjektům odpovědným za železnici a jejich dodavatelům.

Použití této normy se nevyžaduje u stávajících systémů, které zůstávají nemodifikované, včetně těch systémů, které již jsou v souladu s předchozími vydáními EN 50126.

Proces definovaný touto evropskou normou předpokládá, že subjekty odpovědné za železnici a jejich dodavatelé mají na obchodní úrovni pravidla týkající se kvality, provedení a bezpečnosti. Přístup, definovaný v této normě je v souladu s požadavky pro řízení kvality uvedenými v EN ISO 9001.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.