ČSN EN 286-3   (695286) Jednoduché netopené tlakové nádoby pro vzduch nebo dusík. Část 3: Ocelové tlakové nádoby určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel

  • Norma: ČSN EN 286-3   (695286)
  • Název: Jednoduché netopené tlakové nádoby pro vzduch nebo dusík. Část 3: Ocelové tlakové nádoby určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel
  • Kategorie: 6952 - Jednoduché netopené tlakové nádoby
  • Katalogový kód:19572
  • Dostupnost:Tisk
  • Třídící znak:695286
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:06/1996
  • Účinnost:07/1996 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN EN 286-3   (695286) Jednoduché netopené tlakové nádoby pro vzduch nebo dusík. Část 3: Ocelové tlakové nádoby určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel Norma Kat. číslo: 19572

 Jednoduché netopené tlakové nádoby pro vzduch nebo dusík. Část 3: Ocelové tlakové nádoby určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel
Dlouhý název: Jednoduché netopené tlakové nádoby pro vzduch nebo dusík. Část 3: Ocelové tlakové nádoby určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel
Krátký název: Norma
Třídící znak: 695286
Platnost: Norma je platná
Vydání: 06/1996
Účinnost: 07/1996 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
525,00 
525,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 286-3   (695286)

Norma je identická s EN 286-3:1994. Tato část je jednou z řady čtyř norem. Ostatní části jsou: Část 1: Konstrukce, výroba a zkoušení. Část 2: Tlakové nádoby pro vzduchotlakové brzdy a pomocná zařízení motorových vozidel a jejich přívěsů. Část 3: Ocelové tlakové nádoby pro tlakovzdušné brzdy a pro pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel. Část 4: Tlakové nádoby ze slitin hliníku pro tlakovzdušné brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel. Tato třetí část evropské normy platí pro jednoduché netopené tlakové nádoby nazývané v této normě jako ´nádoby´, určené pro vzduchotlakové brzdy a pomocná pneumatická zařízení kolejových vozidel (viz 1.6, kde jsou tato vozidla definována). Nádoby se dělí do tří typů A, B, C (viz tabulka 1) odpovídající běžným zvyklostem v evropské železniční síti. Nádoby podle této normy jsou: jednoprostorové, vyrobené z nelegované oceli, svařované, navrženy pro nejvyšší pracovní přetlak 10 bar, se součinem z nejvyššího dovoleného přetlaku v barech a objemu v litrech větším než 50 bar.l a nepřevyšujícím 10 000 bar.l, vyrobené z válcového pláště uzavřeného dvěma konvexně klenutými dny souosými s pláštěm. Tato norma neplatí pro nádoby uzavřené jedním nebo dvěma rovnými dny nebo pro nádoby víceprostorové, počítané na výpočtový přetlak P podle čl. 5.1.4.1.2, navržené pro provoz při provozních teplotách mezi - 40°C a + 100°C, k vozidlu upevněny pomocí třmenů u typu nádob A a B a/nebo přivařenými konzolami u typu nádob B a C. Normalizovány jsou zejména požadavky na označení, materiály, konstrukci a výpočet, kontrolní a odvodňovací návarky, značení, ochranu proti korozi, způsobilost svařovacích postupů, zkoušení nádob, způsoby osvědčování, informace dodávané v žádosti o nabídku a v objednávce, dodávání, průvodní dokumentace nádoby. Za pozornost stojí část 10, kde jsou stanoveny požadavky na způsobilost svářečů a obsluhy svařovacích automatů. Bohužel tato část má jen dva řádky a zní: ´Způsobilost svářečů a obsluhy svařovacích automatů musí vyhovovat požadavkům EN 287 část 1. Způsobilost musí být ověřena oprávněným orgánem.´ (EN 287-1 do 1. července 1996 nebyla převedena do soustavy ČSN EN.) Požadavky souvisící s ověřováním shody, prohlášením o shodě, konstrukčních a výrobních podkladech, typových zkouškách a další jsou v normativních přílohách (zejména A - D). Údaje o způsobu (nikoliv orgánech) dozoru nad provozováním nádob je v informativní příloze G. ČSN EN 286-3 (69 5286) byla vydána v červnu 1996.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.