ČSN EN 1846-2   (389301) Požární automobily - Část 2: Obecné požadavky - Bezpečnost a provedení

  • Norma: ČSN EN 1846-2   (389301)
  • Název: Požární automobily - Část 2: Obecné požadavky - Bezpečnost a provedení
  • Kategorie: 3893 - Stříkačky a vozy
  • Katalogový kód:66712
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:389301
  • Platnost:Norma není platná
  • Vydání:04/2003
  • Účinnost:05/2003 - 09/2009
  • Jazyk:Norma je v češtině.
Norma byla nahrazena těmito normami: ČSN EN 1846-2+A3   (389301)

Anotace textu normy ČSN EN 1846-2   (389301)

Norma EN 1846 ´Požární automobily´ se skládá ze tří částí:

- Část 1: Terminologie a označení,

- Část 2: Obecné požadavky - Bezpečnost a provedení,

- Část 3: Pevně zabudované prostředky - Bezpečnost a provedení.


Tato část evropské normy byla vypracována jako harmonizovaná norma pro stanovení jedné z možností shody se základními bezpečnostními požadavky Směrnice o strojních zařízeních a souvisejícími předpisy EFTA. Tato část evropské normy je norma typu C, jak je uvedeno v EN 1070:1998. Uvedené stroje a míra nebezpeční kterou představují je uvedena v předmětu této části evropské normy.

Tato část evropské normy také pojednává o požadavcích na provedení , která jsou obecná pro všechny požární automobily, jak jsou definovány v předmětu normy. Kód zkoušky hluku uvažovaný v této části evropské normy (viz přílohu F) připouští získání zkušeností v měření emise hluku se zřetelem na budoucí revizi. Tato část evropské normy specifikuje minimální požadavky na bezpečnost a provedení požárních automobilů označených v 1846-1.

POZNÁMKA 1 - Kategorie a hmotnostní třídy těchto automobilů je uveden v EN 1846-1:1998. Požární automobily obvykle používají standardní kabinu a podvozek nebo automobil. Pro speciální automobily se smějí používat speciální podvozky, které vyhovují požadavkům částečně.

POZNÁMKA 2 - V obou případech je standardní komerční podvozek i automobil považovaný za vhodný, pokud jej výrobce navrhuje k prodeji ve všech jeho variantách nebo speciálních verzích v katalozích distribuovaných svou obchodní sítí, včetně podvozků a automobilů, které jsou vyráběny výhradně pro hasiče. Kromě toho jsou požadavky na výškovou techniku obsaženy v dalších evropských normách (viz prEN 1777:1994 Požární automobilové plošiny - Bezpečnostní požadavky a zkoušení, prEN 14043:2000 Požární automobilové automatické otočné žebříky - Požadavky a zkoušení a prEN 14044:2000 Požární automobilové poloautomatické otočné žebříky - Požadavky a zkoušení).

POZNÁMKA 3 - Tato část evropské normy se má se číst ve spojení všech národních předpisů platných pro automobily pohybující se na veřejných komunikacích a se všemi Direktivami EU a souvisejícími předpisy EFTA platnými pro automobily a jejich výbavu.


Pro účely této části evropské normy je rozsah běžných teplot okolního prostředí -15 °C až +35 °C.

POZNÁMKA 4 - V případě použití mimo tento rozsah teplot, má zvláštní rozsah teplot specifikovat zákazník.


Tato část evropské normy se nepoužívá pro:

- automobily pro přepravu osob,

- automobily s celkovou hmotností nepřekračující 2 t,

- čluny,

- letadla,

- vlaky,

- sanitní automobily,

- letištní automobily podléhající doporučením Mezinárodní organizaci civilního letectví (ICAO).

Tato část evropské normy se zabývá technickými požadavky k minimalizaci nebezpečí uvedených v kapitole 4, která mohou nastat v průběhu uvedení do provozu, v operační činnosti a při pravidelných kontrolách požárních automobilů, pokud se provádějí podle specifikace výrobce nebo jeho autorizovaného reprezentanta.

Nepokrývá nebezpečí, která vznikají:

- vyzařováním (nízká frekvence, frekvence rádiového vysílání, radiace, mikrovlnné záření),

- chybami software,

- použitím v prostředí s nebezpečím výbuchu,

- konstrukcí, přepravou, údržbou a odstavením z provozu,

- tlakem větru při provozu a mimo provoz,

- statickou elektřinou,

- dálkovým ovládáním,

- elektromagnetickou kompatibilitou.

Tato část této evropské normy se zabývá také požadavky na provedení.

Tato část této evropské normy se nevztahuje na stroje, které byly vyrobeny před datem vydání.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.