ČSN EN 15531-1 (018234) Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
- Norma: ČSN EN 15531-1 (018234)
- Název: Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
- Kategorie: 0182 - Dopravní telematika
- Katalogový kód:516102
- Dostupnost:Tisk
- Váha (gr):100
- Třídící znak:018234
- Platnost:Norma je platná
- Vydání:12/2022
- Účinnost:01/2023 - doposud
- Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.
ČSN EN 15531-1 (018234) Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura Norma Kat. číslo: 516102

Anotace textu normy ČSN EN 15531-1 (018234)
Real-time information may be exchanged between a number of different organisations, or between different systems belonging to the same organisation. Key interfaces include the following:
- Between public transport vehicle control centres - generally, for fleet and network management.
- Between a control centre and an information provision system - generally, to provide operational information for presentation to the public.
- Between information provision systems - generally, sharing information to ensure that publicly available information is complete and comprehensive.
- Between information provision systems - and data aggregation systems that collect and integrate data from many different sources and different types of data supplier and then distribute it onwards.
- Between information provision systems and passenger information devices such as mobile phones, web browsers, etc.
Annex B describes the business context for SIRI in more detail.
SIRI is intended for wide scale, distributed deployment by a wide variety of installations. In such circumstances it is often not practical to upgrade all the systems at the same time. SIRI therefore includes a formal versioning system that allows for the concurrent operation of different levels at the same time and a disciplined upgrade process.
In this general framework, SIRI defines a specific set of concrete functional services. The services separate the communication protocols from the message content (´functional services´). This allows the same functional content to be exchanged using different transport mechanisms, and different patterns of exchange. Figure 1 below shows this diagrammatically.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.