ČSN EN 15531-1   (018234) Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura

  • Norma: ČSN EN 15531-1   (018234)
  • Název: Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
  • Kategorie: 0182 - Dopravní telematika
  • Katalogový kód:516102
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:018234
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:12/2022
  • Účinnost:01/2023 - doposud
  • Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.

ČSN EN 15531-1   (018234) Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura Norma Kat. číslo: 516102

 Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
Dlouhý název: Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
Krátký název: Norma
Třídící znak: 018234
Platnost: Norma je platná
Vydání: 12/2022
Účinnost: 01/2023 - doposud
Jazyk: Část nebo celá norma je v angličtině.
874,00 
874,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 15531-1   (018234)

Real-time information may be exchanged between a number of different organisations, or between different systems belonging to the same organisation. Key interfaces include the following:

- Between public transport vehicle control centres - generally, for fleet and network management.

- Between a control centre and an information provision system - generally, to provide operational information for presentation to the public.

- Between information provision systems - generally, sharing information to ensure that publicly available information is complete and comprehensive.

- Between information provision systems - and data aggregation systems that collect and integrate data from many different sources and different types of data supplier and then distribute it onwards.

- Between information provision systems and passenger information devices such as mobile phones, web browsers, etc.

Annex B describes the business context for SIRI in more detail.

SIRI is intended for wide scale, distributed deployment by a wide variety of installations. In such circumstances it is often not practical to upgrade all the systems at the same time. SIRI therefore includes a formal versioning system that allows for the concurrent operation of different levels at the same time and a disciplined upgrade process.

In this general framework, SIRI defines a specific set of concrete functional services. The services separate the communication protocols from the message content (´functional services´). This allows the same functional content to be exchanged using different transport mechanisms, and different patterns of exchange. Figure 1 below shows this diagrammatically.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.