ČSN EN 14531-1 (284007) Železniční aplikace - Metody výpočtů zábrzdných drah, brzdných drah a zabrzdění proti samovolnému pohybu - Část 1: Základní algoritmy používající výpočet podle středních hodnot pro ucelené jednotky a samostatná vozidla
- Norma: ČSN EN 14531-1 (284007)
- Název: Železniční aplikace - Metody výpočtů zábrzdných drah, brzdných drah a zabrzdění proti samovolnému pohybu - Část 1: Základní algoritmy používající výpočet podle středních hodnot pro ucelené jednotky a samostatná vozidla
- Kategorie: 2840 - Brzdová soustava
- Katalogový kód:99776
- Dostupnost:Tisk
- Váha (gr):100
- Třídící znak:284007
- Platnost:Norma není platná
- Vydání:07/2016
- Účinnost:08/2016 - 12/2016
- Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.
Anotace textu normy ČSN EN 14531-1 (284007)
This European Standard describes a common calculation method for railway applications. It describes the general algorithms utilizing mean value calculation for use in the design and validation of brake equipment and braking performance for all types of train sets and single vehicles. In addition the algorithms provide a means of comparing the results of other braking performance calculation methods.
EN 14531 was originally planned to have six parts covering the calculation methodology to be used when conducting calculations relating to the braking performance of various types of railway vehicles under the heading EN 14531, Railway applications - Methods for calculation of stopping, slowing distances and immobilization braking. The six parts were as follows:
- Part 1: General algorithms
- Part 2: Application to single freight wagon
- Part 3: Application to mass transit (LRV´s and D- and E- MU´s)
- Part 4: Application to single passengers coach
- Part 5: Application to locomotive
- Part 6: Application to high speed trains
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.