ČSN EN 13481-5 (736370) Železniční aplikace - Trať - Požadavky na provedení systémů upevnění - Část 5: Systémy upevnění pro pevnou jízdní dráhu
- Norma: ČSN EN 13481-5 (736370)
- Název: Železniční aplikace - Trať - Požadavky na provedení systémů upevnění - Část 5: Systémy upevnění pro pevnou jízdní dráhu
- Kategorie: 7363 - Železniční komunikace
- Katalogový kód:66041
- Dostupnost:Tisk
- Třídící znak:736370
- Platnost:Norma není platná
- Vydání:03/2003
- Účinnost:04/2003 - 11/2007
- Jazyk:Norma je v češtině.
Anotace textu normy ČSN EN 13481-5 (736370)
Tato evropská norma je jednou částí EN 13481 ´Železniční aplikace - Požadavky na provedení systémů upevnění´, která obsahuje následující části:
- Část 1: Definice,
- Část 2: Systémy upevnění pro betonové pražce,
- Část 3: Systémy upevnění pro dřevěné pražce,
- Část 4: Systémy upevnění pro ocelové pražce,
- Část 5: Systémy upevnění pro pevnou jízdní dráhu,
- Část 6: Speciální systémy upevnění pro zmenšení otřesů,
- Část 7: Speciální systémy upevnění pro výhybky, křižovatky a přídržné kolejnice.
Na tyto části navazují metody zkoušení EN 13146 ´Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění´.
Tato evropská norma platí pro následující systémy upevnění kolejnic na povrchu betonových nebo asfaltových desek na bezštěrkovém svršku:
- Hlavní trati s poloměry oblouků > 150 m a maximálním nápravovým zatížením 260 kN,
- Lehké kolejové systémy s poloměry oblouků > 80 m a maximálním nápravovým zatížením 130 kN.
Jsou zahrnuté systémy upevnění pro plovoucí desky, ale nejsou zahrnuté systémy upevnění pro zapuštěné kolejnice.
Požadavky platí pro:
a) Systémy s přímým upevněním kolejnic,
b) Systémy s nepřímým upevněním kolejnic,
c) Systémy upevnění kolejnic s průřezy kolejnic podle prEN 13674-1 a prEN 13674-4,
d) Systémy upevnění kolejnic s betonovými prvky, které mají nejvýš jednu podpěru na každou kolejnici.
V bodu d) se za betonový prvek považuje část systému upevnění kolejnice. Pokud systém obsahuje betonové prvky, které mají více než jednu podpěru pro kolejnici, považují se tyto prvky za součást desky a nikoli za část systému upevnění.
Tato norma neplatí pro speciální systémy upevnění kolejnic se šroubovým spojením.
Tato norma platí výhradně pro schvalovací typovou zkoušku kompletního systému upevnění kolejnic.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.