ČSN EN 13232-7   (736371) Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi

  • Norma: ČSN EN 13232-7   (736371)
  • Název: Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi
  • Kategorie: 7363 - Železniční komunikace
  • Katalogový kód:520360
  • Dostupnost:Tisk
  • Třídící znak:736371
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:11/2024
  • Účinnost:12/2024 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN EN 13232-7   (736371) Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi Norma Kat. číslo: 520360

 Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi
Dlouhý název: Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi
Krátký název: Norma
Třídící znak: 736371
Platnost: Norma je platná
Vydání: 11/2024
Účinnost: 12/2024 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
525,00 
525,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 13232-7   (736371)

Srdcovky s pohyblivými částmi umožňují průjezd železničních vozidel oblastí, kde se obě kolejnice kříží, s nepřerušenou pojížděnou hranou, kola vozidla jsou tedy plně podepřena a vedena v celé oblasti srdcovky, a to jak ve směru jízdy proti hrotu, tak ve směru jízdy po hrotu.

Hlavními kritérii pro volbu srdcovky s pohyblivými částmi jsou:

- zlepšení jízdního komfortu,

- snížení hluku a vibrací,

- snížení nároků na údržbu,

- podmínky smíšeného provozu (např. vlak/tramvaj),

- zajištění proti vykolejení.

Tento poslední bod je obzvláště důležitý (rozhodující) u kolejových křižovatek. Se zmenšujícím se průměrem kol se totiž u dvojitých srdcovek zvětšuje vzdálenost bez vedení (EN 13232-3:2023, 4.2.5). Proto je pro zajištění bezpečnosti jízdy dvojkolí přes kolejovou křižovatku někdy nutné navrhnout dvojitou srdcovku jako pohyblivou. Pravidla a doporučení pro zabezpečení kolejových křižovatek proti vykolejení jsou stanovena v EN 13232-3:2023.

Srdcovky s pohyblivými částmi jsou vystaveny kombinaci vnějších sil od kolejových vozidel, tepelných vlivů atd. Ovládací a signalizační systémy, systémy ohřevu, kolejnicové podpory, udržovatelnost a bezpečnost - to vše jsou hlavní faktory, které ovlivňují návrh.

Provedení bude ovlivněno zatížením náprav, frekvencí provozu a rychlostí.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.