ČSN EN 13146-3 (736375) Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení
- Norma: ČSN EN 13146-3 (736375)
- Název: Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení
- Kategorie: 7363 - Železniční komunikace
- Katalogový kód:68333
- Dostupnost:Tisk
- Váha (gr):100
- Třídící znak:736375
- Platnost:Norma není platná
- Vydání:12/2003
- Účinnost:01/2004 - 01/2013
- Jazyk:Norma je v češtině.
Anotace textu normy ČSN EN 13146-3 (736375)
Tato část této evropské normy určuje postup laboratorní zkoušky, při které působí rázové zatížení na kolejnici upevněnou k betonovému příčnému nebo výhybkovému pražci. Zkouška modeluje účinek rázového zatížení způsobeného provozem na železniční trati, a měří se napětí vyvolané v pražci. Používá se pro porovnání útlumu rázového zatížení na betonových příčných nebo výhybkový pražcích s různými podložkami pod patu kolejnice. Tato norma zahrnuje referenční a alternativní zkušební postup.
Tato evropská norma je jednou částí EN 13146, která obsahuje následující části:
- Část 1: Stanovení odporu proti podélnému posunutí kolejnice,
- Část 2: Stanovení odporu proti pootočení,
- Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení,
- Část 4: Účinek opakovaného zatížení,
- Část 5: Stanovení elektrického odporu,
- Část 6: Vliv extrémních okolních podmínek,
- Část 7: Stanovení svěrné síly,
- Část 8: Provozní ověřování.
Rázové zatížení se vyvodí pádem závaží na hlavu kolejnice upevněné k betonovému pražci. Účinek rázu se měří jako změna napětí v betonovém pražci. Útlum rázového zatížení v systému upevnění se stanoví porovnáním napětí vyvolaného při použití referenční podložky pod patu kolejnice s nízkým útlumem a při použití zkoušené podložky pod patu kolejnice.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.