ČSN EN 13146-3   (736375) Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení

  • Norma: ČSN EN 13146-3   (736375)
  • Název: Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení
  • Kategorie: 7363 - Železniční komunikace
  • Katalogový kód:68333
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:736375
  • Platnost:Norma není platná
  • Vydání:12/2003
  • Účinnost:01/2004 - 01/2013
  • Jazyk:Norma je v češtině.
Norma byla nahrazena těmito normami: ČSN EN 13146-3   (736375)

Anotace textu normy ČSN EN 13146-3   (736375)

Tato část této evropské normy určuje postup laboratorní zkoušky, při které působí rázové zatížení na kolejnici upevněnou k betonovému příčnému nebo výhybkovému pražci. Zkouška modeluje účinek rázového zatížení způsobeného provozem na železniční trati, a měří se napětí vyvolané v pražci. Používá se pro porovnání útlumu rázového zatížení na betonových příčných nebo výhybkový pražcích s různými podložkami pod patu kolejnice. Tato norma zahrnuje referenční a alternativní zkušební postup.

Tato evropská norma je jednou částí EN 13146, která obsahuje následující části:

- Část 1: Stanovení odporu proti podélnému posunutí kolejnice,

- Část 2: Stanovení odporu proti pootočení,

- Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení,

- Část 4: Účinek opakovaného zatížení,

- Část 5: Stanovení elektrického odporu,

- Část 6: Vliv extrémních okolních podmínek,

- Část 7: Stanovení svěrné síly,

- Část 8: Provozní ověřování.


Rázové zatížení se vyvodí pádem závaží na hlavu kolejnice upevněné k betonovému pražci. Účinek rázu se měří jako změna napětí v betonovém pražci. Útlum rázového zatížení v systému upevnění se stanoví porovnáním napětí vyvolaného při použití referenční podložky pod patu kolejnice s nízkým útlumem a při použití zkoušené podložky pod patu kolejnice.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.