ČSN EN 13146-1 (736375) Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 1: Stanovení odporu proti podélnému posunutí kolejnice
- Norma: ČSN EN 13146-1 (736375)
- Název: Železniční aplikace - Trať - Metody zkoušení systémů upevnění - Část 1: Stanovení odporu proti podélnému posunutí kolejnice
- Kategorie: 7363 - Železniční komunikace
- Katalogový kód:68246
- Dostupnost:Tisk
- Váha (gr):100
- Třídící znak:736375
- Platnost:Norma není platná
- Vydání:12/2003
- Účinnost:01/2004 - 01/2013
- Jazyk:Norma je v češtině.
Anotace textu normy ČSN EN 13146-1 (736375)
Tato část této evropské normy uvádí postup laboratorní zkoušky pro stanovení maximálního podélného zatížení, které může působit na kolejnici upevněnou pomocí systému upevnění na příčný nebo výhybkový pražec nebo na prvek pevné jízdní dráhy, aniž by došlo k jejímu trvalému posunutí.
Tato evropská norma je součástí řady EN 13146, jak je uvedeno níže:
- Část 1: Stanovení odporu proti podélnému posunutí kolejnice,
- Část 2: Stanovení odporu proti pootočení,
- Část 3: Stanovení útlumu rázového zatížení,
- Část 4: Účinek opakovaného zatížení,
- Část 5: Stanovení elektrického odporu,
- Část 6: Vliv extrémních okolních podmínek,
- Část 7: Stanovení svěrné síly,
- Část 8: Provozní ověřování.
Principiálně působí podélné tahové zatížení působí na kolejnici upevněnou na jedné úložné ploše pražce, přičemž pražec je pevně zajištěný. Pohyb kolejnice vůči pražci se zaznamenává a zatěžování se ukončí, jakmile kolejnice proklouzne. Maximální zatížení, které může působit aniž nastane trvalé posunutí, se stanoví z diagramu zatížení - posunutí.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.